tisdag 2 februari 2016

Lite väntans tider är det nu.

Väntar på att vintern skall ta slut, att mitt sjätte barnbarn skall komma till världen, att ljuset och värmen på allvar skall sätta fart. Det där sista får jag nog vänta länge på ett tag på i vart fall värmen.

Det går lite långsamt med att täppa till hålet där dörren satt mellan rummen men något som är roligt skall man väl dra ut på. Idag köpte jag en cirkelsåg och en skruvdragare är beställd så nu finns inga hinder att det skall bli gjort. Jo, vädret, det måste vara hyfsat väder då jag bör vara ute när jag sågar till gipsskivorna.

Läste Gunnar Bernstrups blogg idag om att man lättare faller i gråt ju äldre man blir, visst är det så. Det är mycket som blir som när man var barn när man blir äldre. Man gråter lättare kanske inte för att man trillar omkull även om man kanske gör det med men man gråter lättare när man ser något känsligt. Man sover mer och  ser gärna om program man redan sett och vet hur de slutar och upprepar gamla historier man berättat flera gånger tidigare. Man upplever det som roande. Livet är som Finnskogarna först går det upp sen går det ner.

Läser Jonas Jonassons bok Mördar Anders, mycket underhållande precis som de tidigare han skrivit.

Dagens citat kommer från Giordano Bruno
"Den som väntar på ett tillfälle förlorar tid"

Ha det gott


 

1 kommentar:

  1. Ett mycket bra citat! Förlora tid vill man verkligen inte nuförtiden. Det där med att lättare bli rörd... Visst är det så; När svenska flaggan hissas och en duktig idrottstjej eller kille står överst på pallen. När man lyssnar på vacker musik, som griper tag. När en bok eller film talar speciellt till en När man vill berätta något "nära" för någon. Det är vackert att kunna bli (be)rörd tycker jag...egentligen...men sååå jobbigt!

    SvaraRadera