tisdag 16 februari 2016

Livet ler emot mig nu

Strålande sol och gnistrande snö möter mig när jag slår upp mina melerade. Kylan har kommit åter och några dagars vinter väntar oss igen. Det är skönt när det som idag inte blåser nämnvärt. Solen tar längre och längre tid på sig att lysa över nejden och den går allt högre och högre upp på himmelen dag för dag. Sådant får mig att känna lugn och nöjd het.

Ännu en underbar helg kan läggas till handlingarna. God mat för oss själva på bröllopsdagen, god mat med goda vänner kvällen därpå, och så blev jag utbjuden av min underbara fru kvällen därpå. En semla i går och detta kallar vi för månaden då vi skall justera vikten och kroppsformen efter jul och nyårs raset.

Då säger vi som vi brukar, MEN i morgon DÅ!

Köpte två Bodil Malmstens böcker igår så nu har jag lite att läsa efter Mördar Anders som snart är utläst.

Strängade om min gitarr i går så nu klingar den så vackert.

Dagens citat kommer från England ack ja "Hugg veden själv så värmer den dig två gånger"

Ha det gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar