tisdag 9 februari 2016

Vårkänsla idag

Jag hörde i morse ett utdrag ur en text som Bodil Malmsten skrivit angående lycka. Hon skrev något i stil med, "Man blir lyckligare av att städa ett skåp än att resa till en paradis ö, om man inte blir lycklig av att städat skåpet så har man i alla fall städat ett skåp" en sådan typisk Malmstensk twist på slutet. 

Värmen kom åter om än tillfälligt. Det är mer vår än vinter ute och för min del är det helt okej. Talgoxarna verkar tycka det samma, de tutar på.


Tvättade bilen idag. Man undrar till vilken nytta, hemma igen så var delar av den redan smutsig.


Semmeldagen idag. Just när man kommit igång med viktminskningsprojektet. Ja det får väl bli en än då eftersom tidningarna trugar så.

Idag är det även spackeldagen för här skall spacklas skarvar runt den borttagna innerdörren. 

Tror det blir tavelmålardag också om det blir ljust nog nån gång under dagen


   
Eftersom jag har lite vårkänning får dagens citat komma från Coco Chanel "Modet är det som blir omodernt"

Ha det gott

1 kommentar:

  1. Oj oj...alla dessa semlor som lockar och pockar. Det är tydligen pannkakans dag i dag också. Förrvirrat. Antagligen var det därför som jag gjorde våfflor till min äkta hälft i dag men våffeldagen får i alla fall vänta.

    SvaraRadera