måndag 22 februari 2016

Vad gör du hela dagarna?

Får man vara frisk som jag är just nu, då är pensionärslivet den bästa tiden i livet. Dessa underbara mornar då det inte föreligger någon som helst stress.

Att i lugn och ro vakna med lite plock med telefonen, sedan några rader i boken.

Att sedan gå upp göra sin frukost titta på morgon TV och även Malou som allt som oftast har en bra eller fler bra gäster. Lite bloggläsande och skrivande

Sedan börjar dagen med promenad eller gymmet, beroende på dag (måndag, onsdag, fredag är gymdagar)

Först därefter kommer dagens ditt och datt sysslorna. Allt från snickeri, bakning, tvättning, strykning, städning, skriva, läsa, träffa vänner, handla, laga mat, måla. På sommaren är det en hel del golf och husbilsåka som håller en vaken.

Sedan har dagen faktiskt gått och ibland undrar jag vart tog den vägen men trevligt det var det.

När man träffar folk som ännu inte gått i pension så är deras första fråga. Vad gör du hela dagarna? Har dom ingen fantasi? Det finns ju hur mycket som helst att göra, det är tillochmed så att ibland känner jag att jag inte riktigt hinner med att göra det jag förutsatt mig eller vill.

Som krydda i tillvaron föläggs en och annan resa hit och dit. Förra året i februari var vi bl.a. på Kuba. Åkte runt stora delar av ön. Fantastiskt. I Havanna såg vi bl.a. den vandrande utställningen Respect for ALL life

Dagens citat i serien flit är inte direkt kopplad till det ovan skrivna men det lyder enligt följande

"Bättre en plog igång än två vaggor"
Engelskt ordspråk

Ha det gott





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar