måndag 3 augusti 2015

Då kom det lite sommar

I lördags bar det av till Skebobruk för att först festa på kräftor hos goda vännerna Gun och Thomas med ett galatt gäng samlad runt bordet.

.
Sedan bar det av till Skebobrukpub där Pelle Lindströms omorderna trea underhöll med härlig blues och jazz. Vi Birgitta och jag sov naturligtvis i husbilen våran.
Konstaterade också att DIF glädjande klippte Häcken och gick tillfälligt upp i serieledning. Vilket 2-1 mål. Fantastiskt! 

Söndagseftermiddagen/kvällen avslutades med en golfrunda på hemmabanan och Österleds nya dragning. Gick uruselt för mig men hyfsat för Sigrid och Birgitta som sällskapade i bollen. Tven slogs på efter middagen och en tidigare sänd Bäck beskådades med halvt slutna ögon.

Måndagen började med samma fina väder som söndagskvällen avslutades i och den traditionsenliga promenaden var underbar i ett hett efterlängtat sommarväder. Läste sedan lätt bakåtlutad ut boken En av oss som handlar om terrordådet i Norge 22/7 2011. En saklig och mänsklig beskrivning av Åsne Seierstad som visar på hur sårbart vårt öppna samhälle. Ett pris som vi betalar för frihet. Mycket läsvärd.
Nu ger jag mig med spänning på en annan bok som jag hört mycket gott om och det är Yulval Noah Hararis Sapiens som är en kort historik över mänskligheten. Blir spännande.

Det underbara vädret lär fortsätta veckan ut, vilket emotses med ett leende.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar