torsdag 20 augusti 2015

Grekisk sallad hör sommaren till

Det  kommer över en ibland, det där att man är faktiskt 65 och nu är jag faktiskt en gubbe. Hur ser andra på mig, tänker jag. Ser dom något annat än vad jag själv känner. Visst tar det längre tid nu att återhämta sig än tidigare men nyfikenheten, lekfullheten, humorn och glädjen är den samma.
"Man kan inte två gånger kliva ner i samma flod" sägs Herakleitos ha sagt och visst är det så. allting är i rörelse, man åker med varken man vill eller inte. Nu är jag här jag är och är väl frisk så vitt jag vet. Då är det bara att passa på att njuta, åka med så länge det går.

Igår var det en mellandag på något vis. Jag fixade lite hemma innan jag åkte och hämtade Nalle (husbilen) som fick nya solceller så nu laddas batterierna för fullt.
Bjöd älsklingen på grekisk sallad när hon kom hem från sitt kneg. Hon lärde mig göra tsatsiki vilken blev härligt somrigt god. Passade bra till salladen och det nygräddade baguetterna.


Idag bär det iväg till Husby GK Österhaninge för att gå en runda med den alltid så trevlige Roger.

Dagens roliga historia lyder:
Åssbon har blivit förkyld och ligger på Sahlgrenska och sköterskan tar tempen.
- Oj, säger hon,. Du har 40,2, det är mycket det
Åssbon matt
- Å de e ändå i skuggan

Ha det gott  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar