måndag 24 augusti 2015

Sista hela veckan i Augusti

Snart har Augusti passerat för nu är vi inne i sista hela veckan av denna månad som blev en sommarmånad. Solen och värmen håller sig ännu kvar åtminstone så är det varmt på dagarna. Helgen var helt underbar med tjuvstart på fredag då Birgitta var ledig och det blev en att göra dag med mycket uträttat som avslutades med en trelig middag i sommarkvällen.

På lördag kom våra Nynäshamnsgäster Dick och Lotta. Vi underhöll oss med att spela kricket efter en lunch som bestod av kräftor med tillbehör och en under bar västerbottenpaj som Birgitta rört ihop. På aftonen dinerade vi med traditionsenlig grillafton. Glada skratt och ett kämpande i motvind i spelet "Med andra ord" som visade att Lotta var suverän i, som lärare hon är.

När Nynäsparet lämnat oss för hemfärd på söndagen avslutade älsklingen och jag den dagen med med att spela 18 hål golf.

En aktiv, härlig helg var till ända. Jag kommer att leva länge på den.

Nu är arbetsveckan här igen och det blir att ta itug med ditt och datt. Måste avsluta genomläsningen av min cyklings skrift denna veckan så jag kan överlämna den till Birgitta för granskning.

I värden händer mest sorgliga saker men lite roligt tycker jag det var att Bolt fortfarande håller måttet då han vann 100m finalen i Pejing VM och nu är outstanding när det gäller att kalla sig världens snabbaste genom tiderna. Spännande att se hur han klarar 200m. 

 läser på Lundells blogg att han har varit redigt förkyld men klarade av 1,5 timmes gigget i Drammen med sprutor Voltaren i den ena och B12 i den andra skinkan. Han är ju inte så ung längre. Visst lika åldrig som jag.

SD går fortfarande framåt vilket får mig att bli låg. Hur resonerar folk egentligen som lägger en röst där. Har de ingen kunskap om historian, har de ingen empati, har de inget förstånd om vad som är bäst för dem själva. Skrämmande!

Nej nu blir det en uppryckning och att ta sig samman för att gå ut i solskenet för att fixa ditt och datt. Det är pensionärslivet, det underbara pensionärslivet. Så länge man som jag får hålla sig frisk.

Dagens historia:
Kan man kalla det en papegoja säger i en bur för burspråk?
Ha ha ha

Ha det gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar