onsdag 5 augusti 2015

Skansen i solvädret

Den simmande Sjöströmen gav OSS ett nytt världsrekord igen. Hon är nästan för bra för att vara sann. På samma sätt uppfattar vi vädret just nu. Det gjorde att vi på tisdagen gav oss av till Skansen denna lilla oas i huvudstaden. Gick runt och tittade på djuren och avslutade det hela med allsång. Härlig stämning i en härlig sommarkväll.




Vädret och väderprognoserna är opålitligare än någonsin. Fint den ena dagen regn den andra och den tredje sol, regn, sol. Prognosen är lika som vädret men före och tvärt om. Det enda som varit stabilt är kylan. Nu skall det dock komma värme, men fan trot.

Sammanställningen av cykelturen är gjord. Nu skall jag läsa igenom och justera. Sedan blir det Birgittas tur att läsa, rätta, ha synpunkter. Det kanske kan bli en liten skrift till slut.

I boken jag läser har jag nu lärt mig att vi Homo sapiens är ett grymt släkte som aldrig tålt andra människor. De tog död på samtliga andra människoarter av rädsla. Så funkar tydligen vår hjärna att vi är räddare för dem som liknar oss men ändå inte är lika. Det blir spännande att se hur det kommer att sluta.

Till sista vill jag att vi sänder en tanke till marinens dykare som bara har ledigt när de är upp-tagna

Ha det gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar