fredag 31 juli 2015

Nytt pass

Då kom det en dag med lite sol. Skönt att kunna vandra morgonpromenaden utan att bli blöt.

Sedan hem för en frukost stund och sedan iväg till Täbypolisen för att skaffa nytt pass. Märkte att jag faktiskt farit runt en hel del de senaste fem åren. Brasilien, Sydafrika, Zimbabwe och senast Kuba. Dessutom har jag varit på Malta två gånger plus Grand Canaria  en gång plus syd Spanien. Sedan cyklade jag genom hela Sverige förra året. Jag har nog ett rätt aktivt liv märker jag när jag ser tillbaka på det så här med att blicka i passet.

Sedan hem och klippa gräs igen, det växer så det knakar dådet ständigt blir vattnat från skyn. Förra året tror jag jag klippte gräset ett par gånger under Juli - August. Vad det kan skilja från år till år.

Såg också att hortensian som vi fick av barnen när vi hade fest i mitten av juni börjar bära blommor.

I morgon bär det iväg till Skebobruk för att bevittna och delta i en kräftskiva hos våra goda vänner Gun och Thomas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar