onsdag 29 juli 2015

Åter till vardagen

Ja då bestämmer jag att jag åter är tillbaka till vardagen och att semestern är slut.Att bestämma om jag har semester eller inte är en fördel man har som pensionärer.

Semestern är alltså slut och allt börjar trilla in i sina vardagliga rutiner. Igår sprang jag en runda på två kilometer och idag börjar jag dagen med en rask 5 kilometers promenad. Det känns bra att röra på sig igen även fast vi försökt hålla igång under juli så är rutinen med morgonpromenaden en härlig start på dagen.
Nu blir det att fortsätta med att skriva ihop en sammanställning av min Sverige cykling. Lite plock med än det ena en det andra i hemmet och fixa lite saker vi kom på att bör göras i husbilen Nalle.

Men först en liten tillbakablick av resan vi gjorde med vår kära husbil, Nalle. En underbar resa genom delar av Norge blev det och sedan hem via Norrland.

Först till Töcksfors fina camping, över Oslo fjorden vid Moss/Horten ner till Mandal. Vidare sedan till Stavanger för att besöka paret Pettersson/Lerstöl med sonen Herman. Vidare sedan norröver Hardangervidda, Gol, Leira, Otta, Oppdal, Trondheim. En fantastiskt fin väg med många härliga naturupplevelser.






Sedan bar det av in i Sverige via Åre Krokom, Ånge, Umeå till marknad i Nordmaling och ner efter kusten med ett par stopp för golf och hem.









Ja och nu är man hemma igen då med ett gräs som nådde upp till vaderna. Det är bara att hugga i och håll



    
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar