torsdag 30 juli 2015

Det regna även på mig

Tog min morgonpromenad som blev något kortare idag, endast 4 km. Enligt yr.no skulle det möjligen kunna komma några stänk kl 11 så jag gick ut kl 10 och tänkte, då hinner jag precis lagom runt rundan innan det eventuella regnet kommer. Men väl halvvägs började det droppa, en dropp två sedan tusentals. Det vräkte ner och jag blev dyblöt. Är det bara för att jag igår skrev att min semester är slut. Ja så måste det vara.

Väl hemma igen blev det av med alla kläder, frukost och sedan till datorn och slutförde samman-fattningen av berättelsen om min cykling. Nu skall jag korrekturläsa och sedan får Birgitta titta på det och där efter får jag se vad jag gör med det.

Gräset har redan växt upp och det är klart för ännu en klippning men det är ju ständigt blött så jag får vänta till det blir bättre väder. Skall visst komma på söndag.

Turkarna slåss nu mot kurder och IS. Ack ja hur skall det sluta i denna del av världen. Stackars vanliga medborgare där som inte vill annat än att leva ett normalt liv. Fostra sina barn, skapa framtids tro. Eländes elände är det.

Alla klagar på vädret men det är ju som det är och det är väll bara att finna sig i det. Vi har inget krig, rent vatten och känner oss trygga i vår vardag. Ja det finns väll en del i vissa områden i Malmö och Göteborg som har anledning till viss oro men i det stora hela har vi det bra. Lite regn tål vi nog. Det kommer fler somrar. Har ni glömt förra sommaren. Den var toppen från första juli och långt in i augusti.
Om tillvaron ändå kunde vara så att elakhet alltid slog tillbaka på utövaren då hade även jag trott på en gud.

Till sist ställer jag frågan, hur många instagram går det på ett kilo?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar