tisdag 1 december 2015

Två böcker och ett bak

Julen närmar sig det betyder att lussebulle bakningen skall göras och idag blev det av.gula bulliga bullar blev det och goda.


Min bok om min cykeltur genom Sverige "En pensionärsresa på cykel i 283 mil" som jag lovade presentera lite mer idag Det är en berättelsen om mig som under sin första tid som pensionär infriade en dröm som jag hade haft sedan trettio år tillbaka. Nu när jag då som pensionär kunde styra min tid helt efter eget tycke, fanns också möjligheten att av egen muskelkraft ta mig genom Sverige, från Smygehuk i söder till Treriksröset i norr och under tiden följa sommaren när den bredde ut sig över Sveriges avlånga land.

Resan skedde på cykel i 283 mil, med en packning på 30 kg och det tog mig 43 dygn. 

I boken får du läsa hur jag förberedde mig, vilken utrusning jag hade, planeringen av färdrutten m.m. Du får sedan följa mig dag för dag igenom ett land som förvandlades från vår till sommar.

Under min resa övertygades jag om att göken borde vara Sveriges nationalfågel, eftersom jag hörde den varje dag från dag ett till dag 40 då jag nådde målet. När jag sedan vände söderut efter besöket vid Treriksröset (Kilpisjärvi) för att företa mig min återresa så hördes inte göken längre. Nu var sommaren här och en dröm hade blivit uppfylld.

Boken består av 112 sidor och är rikligt illustrerad med bilder. Vill du köpa den så går det bra att sända ett mail till mig på gunnar.engstrom50@gmail.com Priset är 250 kr



Jag har också under året utkommit med diktsamlingen Öppet spår 38 dikter. 
Här finns ett antal dikter som är en blandning av tankar som far runt i mitt huvud och sedan ut och ner på ett papper.
Det är känslor som förtvivlan, hopp, kärlek och reflektioner och betraktelser över årstider
Den kan ni köpa hos Solentro bokhandel. Pris 43 kr.


Min bok köper du via denna länk HÄR;

Om du tappat bort din klocka ring SJ, för dom har tåd som spårar ur. Ha ha ha
Ja ja det blev inte bättre än så idag

Ha det gott

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar