fredag 11 december 2015

Fredag igen då

Då var det fredag igen och solen skiner och det blir ett koreanskt julbord på restaurangen Nam Kang ikväll, det skall bli spännande. Recension på mat och miljö kommer jag med på denna sida efter besöket. Sällskapet vet jag redan att det är toppen.

Var på gymmet redan klockan sju i morse. Lite väl tidigt kanske för efter frukost var jag tvungen att luta mig lite. Efter den lilla pausen blev det att sända iväg den näst sista cykelboken i första upplagan. Glädjande att den gått åt så snabbt. Ny upplaga skall beställas. Har bokat in en föreläsning som jag skall hålla om min cykling genom Sverige på Åkersberga bibliotek den 7 mars 2016.

Sonens tavla börjar ta form och kommer att bli klar under januari som planerat. Arbetar vidare med bok nummer tre och det går enligt plan. Bygglov för inbyggnad av altan är inlämnat till kommunen och funderingar på att bygga igen en dörr inne mellan mitt arbetsrum och tv-rummet har startat i mitt huvud.

 Lite julstämning hämtar jag från ett besök jag gjorde i Kungsträdgården i fjol


Miljökonferensen i Paris drar ut på tiden, det är väl ingen som är förvånad. En hel del att jämka ihop där så det tar ju tid, såklart. Donald Trump tuffar på, scary!

Apropå politik
På ett valmöte fick den socialdemokratiske talaren den ena förolämpningen efter den andra från en dam i publiken. Hon avslutade sin salva med:
– Allting i det här landet går åt helsike, och det är socialdemokraternas fel!
– Nej, men hör nu, lilla fröken.
– Jag är ingen fröken!
– Och det är också socialdemokraternas fel?


Ha det gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar