tisdag 8 december 2015

Allt börjar bli klart för jul

Då har det passerat ännu en helg. Härlig sådan med lite julpyssel i hemmet, sen utflykt till min födelseort Nynäshamn där vi besökte spaanläggningen Havsbadet, gick runt på julmarknaden och tillbringade kvällen hos goda vänner. Dagen efter lunch hos systera min och utdelning av julklappar kors och tvärs. Allt börjar bli klart för jul.



Morgonpromenaden idag gav vackra vyer i ett äntligen lite kyligare väder. Det skall väl vara kallt när det är december, -3 på morgonen.
Veckan är i stort inbokad med ditt och datt. Fredagen avslutas med julbord, Koreanskt tror jag det skulle bli, intressant.

Dagens eländesnyheter är terrorhot nu i Rom och julfest som spårade ur. Invigningen av Hallandsås tunneln vet jag inte om det skall kategoriseras som dagens elände men vägen dit platsar mer en väl i den kategorin.

Nå väl efter stormen Helga så skiner solen idag och allt är väldigt stilla.

Den här veckan skall den avgörande miljökonferensen i Paris avslutas. Jag och några andra apor avvaktar resultatet med spänning.


 Ha det gott

1 kommentar:

  1. Glädje och elände i en salig blandning. Svårt att påverka världens elände men glädjen... Den tar vi vara på. Inga problem att mysa även över brända pepparkakor...

    SvaraRadera