torsdag 17 december 2015

Håll ut!

Idag är det Stigs dag. Namnet betyder "vandrare" och frågan är om inte jag borde hetat Stig. Jag älskar att gå. Nu heter jag inte Stig utan Gunnar som betyder den stridbare, jag som är pacifist. Ja nu heter man det man gör och behöver ju inte leva upp till namnet utan tar i stället tag i sin grundvärdering. Jag vandrar vidare och tänker inte mer på det.

Apropå namn Köpenhamn varför heter det så? Kom det från någon fornnordisk reklamkampanj Köp en hamn.
Lite rolig men det kan man inte säga om vädret idag. Dis, regn hala gångbanor och mörker mörker men snart vänder det. Jag säger som den gamle u-båtsskepparen när han gav order till sina mannar. Håll ut!


Ja vädret är som det är men just nu ger jag sjutton i det eller som dom säger i england I get seventeen in that! :-)

Ha det gott

1 kommentar:

  1. Dis och småregn gör ingen människa glad. Bättre då att göra sig glad själv. Bjuda goda vänner t.ex. en alldeles vanlig torsdag. Dom kommer nu snart....

    SvaraRadera