onsdag 9 december 2015

Annadagen

Ja då var Annadagen inne. Det är den dagen som enligt allmogesamhället  julölet skall provas, lutfisken skall läggas i blöt och det är dags att ta itu med jultvätten, julbaket samt att börja stöpa ljusen.

Att prova julölen får dock vänta tills jag köpt den. Lutfisken köper jag färdig, tvättmaskin går runt mest varje dag, bakat lussebullar har jag redan gjort men lite matbröd är nog på sin plats att få in i ugnen då jag var tvungen att köpa lite lingongrova för att fylla ut glappet mellan hembaken. Ljus har jag aldrig stöpt, det kanske man skulle göra en gång så länge man orkar lyfta på armarna. Det finns alltså något att göra om man är på det humöret. Jag är dock på annat humör idag och har sysslat med annat ditt och datt. I morgon blir det dock en städdag.


Vädret är för varmt. Jag hängde av mig höstjackan för någon vecka sedan men nu är det nog dags att ta fram den igen.
Den där Donald Trump har har basunerat ut att inga muslimer skall inte få resa in i USA och att den brittiska polisen fruktar för sina liv när de besöker stadsdelar med radikaliserade muslimer då slog Londonpolisen näven i bordet och meddelar att inget är mer fel. 70 000 britter har skrivit på ett upprop att förbjuda Trump att komma in i Storbritannien. Snacka kan han med nu börjar hans uttalande bli farliga. Visste ni att Trump kan översättas till basunen och det verkar som han tagit sitt efternamn på fullaste alvar. Det han basunerar ut kan väl inte vara ärligt menat ändå?
En hårresande historia det där.

Nej nu måste jag lugna ner mig lite och ladda för morgondagens Nobel firande.

Jultomten får inga könssjukdomar, för han har sin renhjord

Ha det gott

      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar