måndag 11 januari 2016

Temporärt slask

Snön som låg så fint i helgen är borta idag och nu är det plus två och slask men kylan skall komma åter och mer snö på onsdag. Nu är helgerna definitivt över och det känns faktiskt ganska skönt.



Nu när julen inte längre sår för dörren så skall dörren täppas till. Vinterprojektet med att bygga igen en dörr mellan två rum skall starta denna veckan är det tänkt.

David Bowie har avlidit och det är stor nyhet på medierna idag, men faktiskt hos mig fick hans musik inte fäste. Inget fel att lyssna på men den tilltalade aldrig mig.

Andra utgåvan av min bok En pensionärsresa på cykel i 283 mil är under tryckning och förväntas levereras i slutet av denna vecka. Vill ni beställa den kontakta mig via mail gunnar.engstrom50@gmail.com

Diktsamlingen går som vanligt att köpas hos Solentro >> här >> länken dit finns även på bloggens första sida, web-versionen.

Jag går frånochmed idag från mina vitsar och avslutar min sida med något klokt ord och den som får börja är Henrik Tikkanen angående konservatism.

"En konservatisms dilemma är att han alltid försvarar något som en tidigare konservativa inte lyckats förhindra"

Ha det gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar