tisdag 26 januari 2016

Slask

Det kan väl ändå inte stämma tänkte jag när jag läste Expressens löpsedel idag. "Miljardär DÖD utfattig" Man kan väl inte vara utfattig om man är miljardär varken som död eller levande. Jag köpte inte tidningen så jag fick ingen förklaring.

Läste ut tredje Millennium boken idag, den var så där tycker jag. Jag tycker Stieg Larssons böcker hade mer skärpa och var mer intelligent skrivna än David Lagercrantz bok. Jag ger den 3 poäng av 5.

Min bok "En pensionärsresa på cykel i 283 mil" andra upplaga har nu anlänt till mig. Kostar som tidigare 250 kr. Kontakta mig via mail gunnar.engstrom50@gmail.com om ni vill köpa,

Diktsamlingen "Öppet spå 38 dikter" köper ni billigast via Solentro. Kostar endast 43 kr.


Dagens promenad bjöd på slask och duggregn. All snö försvinner nu på några dagar.

Hemma vid lyfte jag bort en dörr där det skall bli en vägg, så nu blir det lite snickeri ett par dagar.
Vill ni köpa den bortlyfta dörren så går det bra. 500 tar jag för den om ni hämtar den hos mig.

Dagens citat kommer från W. H. Auden
"Många böcker blir orättvist bortglömda, ingen blir oförtjänt ihågkommen.

Ha det gott
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar