tisdag 19 januari 2016

PP Pensionärs Promenad

Jag företog mig en så kallad PP (Pensionärs Promenad) och snappade åt mig en Metro på dagens morgonpromenad. rätt roligt att se vad som händer i världen.

I Nordkorea har det uppfunnits en sprit som inte gör en bakis, märkligt land det där. Min idé är annars att dricka med måtta så klarar man sig också ifrån att bli bakis.

En flicka på 16 år i Malmö gick på toaletten en morgon i november och blupp där födde hon en bebis. Hon hade ingen aning om att hon var med barn. Vilken chock!!

I Göteborg hade någon trampat upp en figur som liknade en penis på isen vid en park. kommunens parkförvaltning kunde dock inte sudda ut det oanständiga då de bedömde att isen var för svag. Usch och fy sådant till tag. Känns rätt bra med sådant här kontra allt elände i världen för övrigt. Det är rätt
gott här i ankdammen trots allt

Idag är det mulet och det är också bra då slipper jag se hur fönstren verkligen ser ut och dammråtterna blir också mindre tydliga.


Himlen färgades i en härlig färg på hemvägen och ännu en skön morgon var passerad.

Dagens citat kommer från Samuel Butler
"Gud kan inte ändra det förflutna, men historikerna kan"

Ha det gott

2 kommentarer:

  1. Du skulle vara krönikör i någon tidning😊

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack min käresta. Det är nog bara du som tycker det :-)

      Radera