torsdag 14 januari 2016

Så blev det kallt igen

Då var åter kylan här, så det blev på med hela skidstället idag igen, inför morgonpromenaden. Eftersom det endast var - 13 grader så lät jag mössan från Peru vara hemma. Jag hade nog behövt den den första biten i en hyfsad frisk nordlig vind efter kanelen.





Inga barn eller vuxna på lekplatsen idag

När jag vände och gick tillbaka på andra sidan kanalen i medvind blev det en riktigt trevlig promenad i det fina vintervädret.





Ute i världen fortsätter eländet med märkliga attentat. Idag var det Jakarta som drabbades. En posetiv nyhet kom dock och det var att nu anses ebolaepidemin över i Afrika.

Hur mörkt det än ser ut så tänk idag är dagen 36 minuter längre än den 1 Januari. Vi går mot ljusare tider, tro mig, tro mig

Dagens citat:
Vi har i Sverige två årstider blott: en vit och en grön vinter.
Adolf Törneros

1 kommentar:

  1. Vackra vinterbilder! Här är det nu i skrivande stund -10 grader. Huvaligen, som man säger i Jämtland. Var tvungen att slå upp Adolf Törneros och inte nog med det, även filologi="kärlek till ord". Vackert!

    SvaraRadera