tisdag 13 oktober 2015

Hellre tända ett ljus

Hellre tända ett ljus än att förbanna mörkret gäller just nu.

Ja nu kommer mörkret svepande, varje dygn blir kortare och kortare. Nej, så är det inte dygnen är lika långa men ljustiden från solen dagen, blir kortare och kortare. Då gäller det att inte sjunka ihop och bara bli sittande för att invänta vändningen. Det går inte för då kommer vi inte upp när det vänder. Ljus är viktigt och det kan vi skapa rent tekniskt men också inom oss. Tänk ljusa tankar när ni kliver upp eller innan ni kliver upp det är lättare då. Ni kan till exempel tänka på vilken god frukost ni strax kommer att duka upp med stearinljusen tända och hur skönt det är att komma in efter en frisk promenad. Väder spelar ingen roll kommer man bara iväg rätt klädd så är alla promenader värda sin ansträngning. Ring en vän det friskar upp både dig och hen. Det finns massor av trevliga sakaer att göra för att tända det inre ljuset. Det fordrar dock att du tänker och det kan vi ju alla.

Tänd ett ljus


Nu skall det bli samarbete över blocken. Borde alltid vara så tycker jag.
Jag har skrivit det förut och upprepar det. Är dom inte lite väl unga som leder politiken? Det kan inte bara vara jag som har blivit gammal. En partiledare vill jag kunna se som potentiell statsminister vilka förutom Stefan och Jan kan ni tänka er som det. Rent pondusmässigt menar jag. Det behöver inte vara en man såklart för det finns kvinnor som kvalar in där men inte bland nuvarande ledare. Anna Klinberg Batra har väl åldern inne men utstrålningen är ju noll. Jag blir bara rädd. Vi skulle ha president i stället då hade jag jobbat hårt för att få dit Margot Wallström som det.

Skruvade i sista skruven på altanutbyggnaden igår. Nästa projekt blir att flytta lite växter och att sedan bygga en vettig trapp ner från altan med bättre steghöjd än det befintliga.

Idag tänder jag mitt inre ljus med att skriva och måla lite. Att kladda på en tavla är rogivande, prova.

Dagens Falstaff, fakir:
Det kan väl knappast någon roa
att sväljas hel utav en boa

Ha det gott
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar