torsdag 29 oktober 2015

Härlig morgon

Morgonen började med två korta strömavbrott. Det gör ju inget när stoppen är så korta men man blir ändå rätt förvånad.
Hmm liksom vad gör jag nu? Hur går det med kaffet, äggen.
Igår kom plötsligt det inget vatten mitt i tandborstningen. Hela mun full av tandkräm och inget vatten. Hmm liksom vad gör jag nu?
Något är i görningen i närområdet. Avbrotten kan bero på att det byggs i backen bortom oss.
Klart det är I-landsproblem. Samtidigt nyttigt att det uppstår så att man inte tar allt för givet ständigt och jämt.

Morgonen började som vanligt med en rask promenad som idag var kall. Frost på gräs och bilrutor. Det fick bli både keps och vantar på.
Löv överallt, det prasslar när man går. Friskt och skön luft man vaknar och kommer i en härlig stämning.

Lätta moln med löften från SMHI att det skall bli riktigt soligt fram på dagen och dessutom löfte om värme fram mot helgen, speciellt på söndag. Kanske golf då da.



Lekplatsen jag passerar var helt tom av barn och motionärer idag, bara löv i mängder.

Promenaden bjöd också på en del natur-upplevelser och jag tyckte det var synd att jag inte hade med mig "fin kameran", då jag sprang på en gråhäger som jag visserligen lyckades fång på bild med mobilen men jag såg också en strömstare ner vid kanalströmmen. En sån kan dyka upp så här års i våra trakter. Hoppas den stannar kvar till i morgon då skall jag ta Canon kameran med mig. I vegetationen ovanför strömmen gick det två rådjur och strosade. Sådana möten gör mig på bra humör.

   
Idag blir det att koka äppelmos och göra äppelchutney på äpplen som vi så vänligt har fått av Ulla och Jonny. Tackar tackar.

Idag blir det ingen Falstaff, Fakir utan ett klipp hämtat från FB, Bilder på svenska


Ha det gott

1 kommentar: