torsdag 12 november 2015

November är inte mörkt

November är inte så mörk som jag vill minnas den. Kanske det beror på att jag är ledig (pensionär) och tar tillvara på de fina dagarna på ett annat sätt nu, än när jag jobbade. Igår kom en sådan där fin dag med sol och varmt blev det också. Jag gick i T-shirt när packade in altanmöblerna för vintern. Det  kändes som jag gjorde det lite väl tidigt med tanke på vädret men idag är det regnigt och ruggigt så det var nog helt rätt. Nu radar också lågtrycken upp sig nere vid Nordsjön.


Fåglarna börjar samlas runt matautomaten. Idag satt en Större hackspett och hackade i sig lite frön och kontrollerade även barken i vår gamla rönn en stund. Annars är det Talgoxe, Blåmes, Stare och Grönfink som frekventerar automaten
Igår såg jag Strömstaren nere vid kanalslussen igen och som vanligt när den visar sig så hade jag inte med mig "fin kameran" och missade en fin bild på den.

Jag har beställt ett provexemplar av cykelboken som kommer att heta  "En pensionärsresa på cykel i 283 mil". Den borde komma under denna veckan.

Mina upplaga av diktsamlingen har kommit och vill ni ha ett signerat exemplar så sänd mig ett mail gunnar.engstrom50@gmail.com då kostar den 50 kr inkl frakt. Annars är den billigast på Solentros bokhandel, beställ via länken HÄR

Hörts i skogen
- I morse var jag ute och jagade älg
- Såg nu någon
- Nej
- Hur vet du då att du jagade älg

Ha det gott

   
 
 

1 kommentar: