fredag 26 juni 2015

Nu kommer värmen äntligen och myggen

Morgonvandringen blev torr den ena halvan och blöt den andra. När man kommer in på morgonen efter en sådan morgonpromenad smakar frukosten väldigt gott.

Lyssnade på David Batras sommarprogram från den 21/6. Bra och tänkvärt. Vad vi människor gör mycket tokigt för att försöka komma in i flocken.

som jag skrev i går, värmen är på väg och lagom till semestern. MEN det tog DN av mig i morse redan innan jag han sätta ner mina nakna fötter på golvet bredvid sängen. DN skriver med värmen kommer myggen och dom blir väldigt glada då det springer omkring en massa människor utan kläder.

I ankdammen har Per Gahrton än en gång kört bil onykter och nu försöker han överklaga och menar att han blev så upprörd när han körde i diket vid Tomelilla att han tog sig några rediga klunkar ur ett par vinflaskor han hade i bilen. Det är ju inte första gången han åker dit för att vara rattonykter. Att köra bil påverkad av alkohol eller andra droger är helt oacceptabelt. Ta tag i din problem Per det finns ingen återvändo. Usch och fy!!!!!

Hörde på radio att någon sorts terroraktion har ägt rum utanför Leon i Frankrike. En ensam galning eller någon som agerar på uppdrag av någon grupp/organisation det är inte klarlagt än. För mig är det bara skrämmande att sådant här händer allt oftare. Läser nu boken En av oss av Åsne Sejerstad. Så hemsk, så mycket detaljer att jag bara orkar läsa små stycken i taget. Jag säger som dom säger på spåret "Vart är vi på väg"

Dagens ordspråk får bli:
Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket

Kvällen får bli lugn framför dumburken där några kändisar visst skall lära sig bli travkuskar. Varför görs sådana program? Varför tittar jag på dem?


Dagens bild har jag hämtat från vad jag gjorde förra året natten mellan den 26 och 27 juni. 
Jag kikade ut genom mitt stugfönster i Karesuando och tittade på midnattssolen. Någon dag efter det kom myggen bssssssssssssssssss


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar