torsdag 25 juni 2015

En helt vanlig mulen dag med sol

En rask promenad på morgonen är bland det finaste man kan starta dagen med. Sedan en god frukost på det. Idag vandrade jag längs kanalen, fram och tillbaka. Jag roade mig med att försöka i minnet notera vilka fåglar jag råkade se under vandringen. Det blev koltrast, bofink, ringduva, kråka, fiskmås och en större hackspett. Jag uppmärksammade också en mängd blommor i och utanför rabatterna. Vilken fantastisk tid detta är

 Vad blommornas namn är orkar jag inte bryda min hjärna med denna dag.



Dagens ordspråk:
En vandring på tusen steg börjar alltid med ett steg

Ja så är det väl. Jag har dock gått över 6000 steg redan och det bara idag.

Nåväl inne igen och efter frukost har jag skrivit vidare på skriften. Men först blev det att lyssna på Lena Olins sommar program. Intressant att få veta lite mer om henne.

Lite klinkande på gittren blev det också fram på eftermiddagen.

Snart har Birgitta semester. Det blir nästa på torsdag och vädrprognosen ser helt okey ut

På kvällen idag pekade dock regnet ut vart guldet ligger gömt. Det finns hos Byggmax







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar