måndag 22 juni 2015

Fin dag men vart är värmen

Åter en måndag. En härlig måndag med sol och värme i vart fall när solen inte gömmer sig bakom något enstaka moln som passerade för bi. En fin golfrunda pressade jag in som till skillnad från gårdagens tävling gav ett bra resultat, 36 p.
Sedan hem och fick lite mat imagen innan jag klippte gräset. Avslutade med någon timme framför teven. Lotta på Liseberg. Ja så flyter dagarna för en pensionär.

Läser roat Ulf Lundells blogg Balders Drift. Kul att följa förberedelserna inför hans sommar turné. En del handlar dock väl mycket om hans problem med kvällspressen och hans egen reaktion på dottern Sannas bok Djävulsdansen. Jag förstår en del av hans frustration då mycket av det som AB och Exp skriver vinklas runt honom. Hans beskrivningar om livet på landet med morgonpromen-aderna, fåglarna och vädret och de dagliga vedermödorna är underhållande att läsa.

På Facebook följer jag Lars Andersens cykling från Smygehuk till Treriksröset. Han cyklar inte samma väg som jag gjorde förra året men mycket av hans berättelse får mig att känna in känslan som jag hade då.

I morgon väntas mer mulet och i min kalender har jag markerat skrivardag så det får väl bli så. Skall fortsätta skriva om min 283 mila cykling som jag genomförde i fjol vid den här tiden.

Även om vädret har varit fint nu ett par dagar så håller sommaren inne med den där mjuka sköna värmen som även finns i skuggan.
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar