onsdag 16 september 2015

Lite värme idag

Trevlig, skön dag idag på Åkersberga gk. Jag gjorde en fin runda med två äldre trevliga gentlemän från klubben. Härligt med en fin varm höstdag så här mellan regnskurarna.

Jag gläds åt MFF:s framgångar internationellt så Djurgårdare jag är. Jag tror att lösningen för svenska landslaget ligger i att anställa en norsk förbundskapten. Det funkade för DIF och för MFF. Färgerna i ett sånt landslag blir också fina gul, rött och blått.

På nyheterna är det mest tal om flyktingarna som strömmar in över Europas gränser. Fruktansvärt att det skall vara så. Men vad är rapporteringen om kärnan till allt det onda. FN verkar lamslaget då Ryssland och USA står på varsin sida i konflikten i Syrien. Var det inte därför FN bildades en gång för att lösa den här typen av låsta konflikter på fredlig väg. Visst kommer det här kriget också att ta slut en gång som alla krig gör men hur många oskyldiga människor, vuxna och barn skall få trauman för livet eller dö innan dess.

Till detta kom en rapport i dag att haven utrotas på liv. 49% har redan försvunnit av populationen i världshaven och värre kommer det att bli om inget görs. Mycket står på spel på miljömötet som skall hållas i Paris under december. Tas inga vettiga beslut där så är vi homo sapiens illa ute om 100 år.
Jag säger som Albert Engström en gå skrev "Livet just nu är fyllt av egendomliga händelser, hemska tilldragelse att man gärna vill leva för att se hur det går."

Nej nu får vi friska upp oss med Göteborgare.
- Vad kallar man en skilsmässa i Göteborg?
- Päronsplit


Ha det gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar