måndag 7 september 2015

Helgen är över så nu kör vi

Jag överlevde 11 september 2001 i NY, jag överlevde Vietnamkriget, jag kom undan tsunamin i Indiska oceanen, jag klarade jordbävningen i Nepal. Jag var inte där. Jag var på rätt plats. Jag är dessutom född i rätt del av världen. Jag är en lyckans ost, en tursnubbe som glider vidare på min räkmacka. Jag gnäller inte heller eller klagar, för skulle jag göra det så skulle jag synda den största synd som går att göra. Att vara missnöjd med ett liv som mitt.
Att vara infödd svensk är den största vinst en människa på jorden kan få. Jag är miljardär i tur.

Såg filmen om Ingrid Bergman (Jag är Ingrid) igår i Kista centrum. Oj vad folk det var i centrumet på söndagen. Kanske för att det regnade hela dagen eller är det så här jämt här, jag vet inte.
Filmen var så där tycker jag. Visst var Ingrid Bergman en enastående aktris med skinn på näsan. En kvinnlig hjärtekrossare. Men som dokumentär tycker jag inte den var något speciellt. Det var mer som att sitta och titta in i hennes privata fotoalbum.
Nä då var "Tusen bitar", filmen om Björn Afzelius och "Searching for Sugar Man" filmen om den bortglömde musikern Sixto Rodriguez som fick en Oscar betydligt bättre.

Söndagen bjöd annars på en förfärlig massa vatten. Det regnade totalt 61 mm enligt vår regnmätare. Golfklubben rapporterade 80 mm nu på morgonen och är stängd resten av dagen. Översvämningar som fortfarande stör morgonrusningen med översvämning av Bällstaån och båtar som åker på gatorna i Viksjö som några exempel.


Annars var lördagen toppen och vi var på en utflykt i Stockholms skärgård där det blev lekar, mat och bastu och naturligtvis fick vi bevittna Sveriges förlust mot Rysslan med 1-0. Dubbelt trist blev det då Zlatan åkte på en sträckning i sidan och ett frågetecken till tisdags matchen mot Österrike.
Lagerbäcks Island har sensationellt gått vidare och är klara till EM genom bl.a. den fina vinsten över Holland. stort grattis till Lasse.

Nu skiner solen igen och kommer enligt prognosen att fortsätta med det resten av veckan.

Nu är det ny vecka nu kör vi.
dricka-ol
Dagens roliga blir

Riksdagsmannen:
- Vi måste spara!!!! Kosta vad det kosta vill

Ha det gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar