fredag 9 januari 2015

Det diskuteras en hel del här och var

En aktiv dag idag. Började med att städa, stryka och sedan till gymmet och där genomfördes årets andra pass. Nu är jag på gång, nu är jag på gång. Därefter lite ärenden på stan och sedan hem för att stoppa in den sista julkorven i micron. Mums mums.
 
Det diskuteras mycket nu på de så kallade sociala medierna om vad dåden i Paris komma att leda till. Jag vet inte och vem vet det. Det spekuleras mycket när sådant här händer. Man kan bara hoppas att dessa dårar plockas in och blir satta innanför lås och bom så snart som möjligt så åtminstone inte dom skadar eller dödar fler. Vad man skall göra med dom där inne kommer man att diskutera i oändlighet. För min egen del tycker jag att lagen skall styra det. Hur skulle det annars se ut, va?

Himlen har blivit blå igen och temperaturen pendlar runt noll. Förrädisk halka på vägarna hör jag om på radio. Många avåkningar och en hel del krockar med. Är detta vinter det kan man också diskutera.

Nu kommer första vardagshelgen efter storhelgerna och det utlovas busväder till i morgon. Vi får väl se hur det blir med det. Det är bara att vänta och se. Om det behövs ingen diskution.

  

1 kommentar: