måndag 1 december 2014

Då var det måndag igen

Då var det måndag igen. En härlig måndag med DN i sängen, hasade mig upp vid åtta åt frukost, bäddade rent i sängarna tvättade och nu sätter jag mig i min skrivarhörna för att försöka skapa några timmar. I kväll blir det föredrag av Herman Lindqvist som skall berätta om när Finland var Svenskt.

Helgen gav mig en hög böcker som jag inhandlade då Akademibokhandeln hade raggat upp en hel drös med författare som signerade sina böcker och jag fick trevliga pratstunder med dem. Resultatet från träffen blev böcker från de flesta av dem och när jag ser bokhögen på bordet framför mig blir jag matt. Jag skall ju hinna med och skriva själv också, speciellt nu när jag har tre projekt igång samtidigt. Nåväl, det är en trevlig framtid jag ser framför mig och glädje ger energi.


4 kommentarer: