lördag 29 november 2014

SkrivPuffordet Kisa

Jag knep ihop ögonen för att kunna se bättre. Jo det var en båt där ut, de la vist ut nät. En person rodde den andra sysslade med något över båtkanten. Den kalla vinden från öster skar sig in genom min tjocka jacka, där jag stod på klippan och kisade ut över fjärden. En av kustbevakningens båtar låg uppankrad mitt där ute. Märkligt tyckte jag det var en ovanlig syn. Det började skymma och jag vände om för att gå mot bilen som stod på parkeringen en bit bort. Då liksom i ögonvrån såg jag något som skummade till, plaskade i vattnet ute vid nästa udde.  Jag stannade kisade ut i den mörka novembereftermiddagen. Var det en säl? Nej det reser sig en man ur vattnet och går lite krokig upp mot träden som står en bit bort. Han har någon sorts låda med sig och nu ser jag en man till som kommer efter med någon sorts kablar eller rep hängande över axeln. Jag vrider på huvudet ser ut mot roddbåten igen den är tom men ligger kvar på samma ställe som tidigare. Vad är det jag bevittnar? Är det ett scoop jag gör. Jag drar upp mobilen ur bröstfickan och klickar in den i kameraläge.

  

3 kommentarer: