tisdag 18 mars 2014

Vart skall denna dag med mig fara

Så lätt det var att upp ur sängen hoppa
denna marsmorgon still
Jag såg i rabatten det börjar knoppa
jag stannar lite rådvill

Vart skall denna dag med mig fara
till Aberdeen, Las Vegas
Seattle eller kanske Skara
Mora och träffa en mas?

Spelar väll ingen roll vad det blir
jag är frisk och fri
Dit jag far finns ingen souvenir
men skön magi

Här är alla glada att solen skiner
ingen gör mig besvär
Här finns inga trumpna miner
ingen är mig tvär
Det är ingen chimär
jag bara dagen beklär
I min egen sfär
Allt är sådär
Alla är så familjär
Ser en pjäs av  Voltaire
om en man i en affär
Han läge är prekär
Nej nu åker jag till Skutskär
och äter blåbär
det var väll sådär
jag är ju pensionär
så jag slutar här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar