onsdag 5 mars 2014

Mina två SkrivPuff ord på T är Träna och Tänk

Jag fick ryggskott för över en månad sedan och det har avtagit och kommit sedan dess. I söndags var det väldigt besvärligt igen och på måndag morgon fick jag åter jobba för att komma upp och ur sängen. På förmidagen kunde jag knappt komma ur stolen efter en timmes skrivande. Jag gick några vänder runt i rummet och satte mig sedan en stund i soffan för att klinka lite på gitarren som jag brukar och när jag reser mig upp igen så är ryggontet helt borta. Tänk att musik kan göra sådana underverk.

Idag på morgonen var jag fortfarande helt fri från ryggvärk. Till gymmet för att köra mitt pass på 50 minuter. Jag har visserligen under den gångna månaden tränat dom dagarna som ryggen har tillåtit det men idag kände jag mig starkare och gladare än på länge. Skönt att träna utan att behöva tänka sig för vid varje rörelse.

4 kommentarer: