måndag 2 december 2019

Vecka 48

Det rullar på och snart vänder ljuset åter till vår t hörn av världen

Veckan började med styrelsemöte i samfälligheten där jag numer fungerar som ordförande. Budgeten är lagd för 2020 så nu behöver vi bara ett godkännande från stämman nästa vecka så kör vi på mot ett nytt spännande år.

Någon gång om året är det bra att städa mer ordentligt och vi tycker det är lämpligt inför julen. Så det har varit mycket av den varan denna vecka.

Motionering är bara av godo enligt alla läkare. Då känns det bra att jag nu är igång med tre entimmes pass i veckan.

Plötsligen blev det vinter och solen fick vi se efter lååång frånvaro. Det gör sinnet ljusare. Lite snö kom det också

Jag fick glädjas åt min gode väns Mats framgång på travet med seger på hans hemmabana Boden med fina stoet Ladybug Lara. Stort grattis!

Zlatan köper 25% av Hammarby och räknar med att laget skall bli Skandinaviens bästa klubb. Dom får väl först försöka bli bäst i Sverige. Just nu är det underbara Djurgården

Ett kort krogbesök i Stockholm på PUBen Kirschen Keller i Götgatsbacken där jag träffade min barndomsvän Arne för att surra lite gamla minnen. Trevligt.








I lördags hade vi vår årliga advents mingel. Alltid lika trevligt att träffa vår fina vänner.


På första advent har det också blivit tradition att lyssna till Glorius Gospel Choir i Ö:a Ryds Kyrka där fina frun sjunger med i kören. Härlig stämning och nu är vi inne i december. November är över för denna gång


Glädje och ljus
Det finns stjärnor i öster och väster
det finns mörker och ljus
Gud förkunnas av troende präster
mer tror jag på glädje och bus

Visst tro på vad ni vill om det är viktigt
det viktiga för mig är sanningen
glädje för mig är det sanna och riktigt
som skapas av den rätta bemanningen

Snart ljuset kommer till oss åter
stjärnorna lyser skarpt i natt
det är svart men jag mörkret förlåter
utan mörker kan vi inte få något skratt

Det viktigt är att se kontrasten
jag vill ha glädje och ljus
jag vill meddela er som signalisten
att utan mörker finns inget rus

Ljus, mörker i öster och väster är en kod
lev som du kan och vill
men kom i håg mitt enkla råd
lev nu det finns inte en gång till

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar