lördag 23 november 2013

Sydafrika 2013-11-22

Vi vaknade till vågornas brus och en vy över havet utanför, men dock utan valar. Vi gick till det lilla poolområdet där en härlig frukost var uppdukad. Även här som överalt där vi bott var frukosten mycket bra. Det är uppdukat mycket frukt, yoghurt och sedan får man beställ vad man vill ha till som i mittfall oftast var scramble eggs, bacon, korv, tomater plus rostat brunt bröd.

Efter frukost gav vi oss av längst stranden och hittade ett härligt ställe innanför naturligt formade stenar som fungerade som vågbrytare. Där solade vi och badade fotade. Vi stannade på stranden fram till 11:30 sedan åkte vi hem och jag skrev lite medan Birgitta låg vid poolen. Jag anslöt någon timme där också. Det blev lite för mycket sol den dagen så det brände en del på kinderna senare på kvällen.
Efter badet åkte vi hem duschade och gick tillbaka där vi badat där vi åt middag på en liten krog vi såg tidigare. Birgitta beställde en musselsoppa som hon tyckte var det godaste hon ätit och jag en BIG bird och den fågeln var verkligen stor. En jätte kyckling (tror jag) så jag begärde för första gången i mitt liv dogybag, men jag orkade inte äta något mer den dagen så den fick ligga kvar på rummet när vi lämnade Umdlotti morgonen därpå. På tillbakavägen köpte vi en öl och en vinflaska på likörshoppen som vi drog i oss på rummet med den fantastiska utsikten framför våra ögon. Dock inga valar eller delfiner. Ett fjärde parti yatsi han vi med innan vi somnade. Jag vann yatsin och summerade ställningen var ny 2-2.

Vädret var lite moln på förmiddagen sedan sol ca 25 grader i skuggan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar