fredag 2 december 2016

Black då är man pank det är det man blir på black freday

Det var ju "black freday" för någon helg sedan och då sprang folk omkring som galna råttor för att hitta något att köpa därför att de var billigt. Hur tänker dom tänker jag. Jag brukar säga att jag tjänade 100% eftersom jag inte handlar något som jag inte behöver. Jag kommer ju från den generationen då man sa "jag är black" viket betydde, jag är pank. Det är väl det man blir om man har gått på knepet att köpa något som man inte behöver.

Nu är vi äntligen inne i december och vi kan ännu en gång lämna ett november till bakom oss. Första advent är passerat och adventskalendern är igång för ung som äldre. Jag tycker att efter ett avsnitt årets upplaga verkar lovande.

Den första advent brukar bli så intensiv. Nu skall det tändas ljus i vårt hus och då blir advent ljusstaken så sned. Redan före andra advent är det dags att sätta i nytt första ljs i staken.
  
Fåglarna värmer sig med maten de får. Det är härligt att se dem, det är talgoxe, blåmes, nötväcka, kråkor. Grönfinkarna verkar ha dragit sig söder över precis som fasanhönorna.

Ha det gott

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar