torsdag 5 november 2009

Starten går i helgen

När en stjärna slocknar färdas ljuset genom rymden fram, utan ett ljud. Ljuset färdas men ingen ser det förrän det träffar mitt eller ditt öga. Nog är det märkligt att den stjärnan inte längre lyser när jag ser den.

När bomben exploderar färdas ljudet fram, utan ett ljus. Ljudet färdas men ingen hör det förrän det når mitt eller ditt öra. Bomben har redan exploderat när jag hör den.

När livet lever så finns sinnet här utan ljus och ljud. Livet är här och nu och du känner det i samma stund. Det är inte märkligt att när livet slocknat inget finns, det är nog därför vi tycker det är så märkligt med stjärnan som vi ser inte finns. Låt inte livet bli en bomb som du märker när det är förbi.
________________________
Dagarna går och jag gör en massa saker, jobbar, skriver, läser men jag går som katt kring het gröt. Jag måste sätta upp mitt projekt till helgen, då börjar jag. Målet är satt det skall ligga ett färdigt manus 1/12 2010.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar