söndag 1 november 2009

Det kommer en ljusare tid

Nu är vi inne i november och jag känner mig lite låg idag men det blir säkert bättre i morgon när det är måndag. Vädret skall i alla fall bli mulet och det är ju skönt när man ändå skall jobba.













Jag var glad en gång
Det var sommar och sol
Jag tralla på en sång
Du hade en ny kjol

Vinden var sommarljum
Det var lätt att andas
Det kändes som ett privilegium
Att stå där havet randas

Det var frihet i ordet
Allt vi sa kunde vi göra
Ärlighet var lösenordet
Allt annat skulle förstöra

Men vi drev det måhända för långt
Det blir trist att alltid tala sant
För äventyret blev det för trångt
En nerv måste finnas för att göra det intressant

Nu står jag här i novemberkvällen
Jag söker mig fram på okänd mark
Är lite orolig på vissa ställen
Men jag börjar känna mig stark

Novembers tid är måhända mörk
Men trava på kamrer och stå i
Det kommer en tid då saven växer i var björk
Då är du åter ute och fri

Då har du glömt tider som har flytt
Då ser du bara framtidens ljus
Du är från nu till då som förbytt
Då går du åter i vårens rus
____________________________________
Romanprojektet: har tänkt men inte gjort något

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar