lördag 14 november 2009

Mitt i november och det är som det är mitt i november

På mitt fönster skapas små rännilar av vatten från regnet det är november i Stockholm. Människorna sveper in sig i sina rockar, halsdukar mössor. Har sina hörlurar i öronen och stänger ute mörker, kyla och tristess.

Jag grunnar vidare på handlingen men sitter fortfarande fast. Kommer till Sydamerika men där tar idéerna slut, jag tror jag får sätta mig ner och skriva lite runt den delen för att komma vidare orden sitter ju i fingrarna på mig inte i huvudet visst är det märkligt?

Snart är det bara en månad kvar innan till Thailandsresan startar, underbart. Tre veckor i värmen kommer att göra gott, verkligen något att se fram emot sånt man behöver i denna mörka tid. Det är väll bara att arbeta på med arbete och skrivande så är jag snart där.



Tar ner guitaren från väggen ibland och övar lite, låter bra nu när jag stämt upp den. Har hittat en skön melodi som jag kanske sätter text till någon dag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar