måndag 30 december 2013

Gott Nytt År

Då är 2013 snart passerad och ett nytt år tar sin början. Det är tid för reflektion och att sätta förhoppningar till framtiden.

För mig var 2013 ett år då jag avslutade min yrkesbana och började ett nytt liv som pensionär. Något som jag ännu inte riktigt efter 3 månader hunnit vänja mig med. Min själ väntar på att ångesten skall fylla mina nerver som den brukar efter en lång ledighet. Men nu är min ledighet evig in till döden, faktiskt svårt att förstå men underbar. Nu kan jag göra det som intresserar mig och det dag för dag.
Resan till Sydafrika var också något jag tar med mig in i framtiden. Att få bese Godahoppsudden med de två oceanerna framför ögonen, Victoriafallen var helt magiskt.
Mötena med alla djuren, naturen människorna.
Att få bese Godahoppsudden med de två oceanerna framför ögonen.,

Victoriafallen var helt magiskt












Nu väntar 2014 med att jag skall infria en gammal dröm att cykla genom Sverige från Smygehuk till Treriksröset. Idén är att följa sommaren från söder till norr under ca två månader. Så nu är det bara att som alltid hoppas på att kroppen fortsätter att hålla sig frisk och kry.
Gott slut och gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar