onsdag 8 april 2020

Vecka 20/14

Egentligen kan man väl sammanfatta veckan i ett ord, Corona eller alternativt Covid 19. Det är en märklig känsla man vaknar upp till varje dag, dessa dagar. Som min namne Albert en gång skrev "Livet just nu består av egendomliga händelser och hemska tilldragelser att man gärna vill leva för att se hur det går". Då handlade det om krig och politiska obehagliga strömningar. Nu är det ett virus som håller oss i ett fast grepp. Vi har svårt att värja oss. Vi ALLA på denna jord. Det är det som är mardrömmen. Vad händer efter detta undrar jag men ingen svarar för ingen vet.

Vi har på ganska nära håll personer som insjuknat varav en avlidit. Drabbar det så kan det slå oerhört hårt eller att man knappt märker det. Märkligt är det.

Nåväl vi är i alla fall friska och lever lite för oss själva men ändå ganska vanligt. Veckan som gick blev det en del god mat och varje dag en lång promenad mest längs vår fina kanal.


God mat, frisk luft med eller utan pumpstavar. Den förklädda guden har tagit av sig mössan och förväntar sig varmare tider, precis som vi.

En del trädgårdsarbete blev det. Bland annat lagade en del av staketet




En vacker tulpanbukett lyser upp matplatsen i köket och förkunnar att våren är på väg.

Läst ut boken 1793. En bok med att fantastiskt språk och en ruskig historia som tydligt säger att det var inte bättre förr. klert läsvärd. du något lättare Lundells Vardagar 2 som så här långt faktiskt verkar vara snäppet bättre än ettan. En dagbok som passar perfekt till en man i sina bästa år. Alltså snart 70.




Friheten är vår nyckel
Vinden är kall och varm
jag är lycklig som har dig mitt hjärta
Runt din nacke jag lägger min arm
du ger endast ljus ingen svärta

Vi har varandra du och jag
vi lever i vår egen hemlighet
vi är i samma lag
vi har vår egen frihet

Friheten är vår nyckel
att röra oss i skog ock mark
Vi går eller tar vår cykel
går i hagar eller i vår park

Vi lever nu i en bubbla
men snart vi fritt kan vandra
och i frihet utan att grubbla
besöka och festa med andra



     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar