tisdag 1 april 2014

Det känns så svart inom mig

Det känns så svart inom mig när jag läser om händelserna i Helsingborg i helgen. Jag som älskar fotboll och vill uppleva festen det kan vara som det kunde bli.
Som jag ser det var våldet som utfördes inte hat inte kamp utan ett förtvivlat rop på hjälp från en ung man att bli fri och tagen ut ur ondskans och kanske drogernas grepp. Att det inte gjorts tidigare är vi alla skyldiga till. Att det finns dom som är kvar i detta grepp är vi alla skyldiga till. Vi som inte ger barn och ungdomar ett samhälle som genomsyras av kärlek, plats för spontanidrott där vuxna och ungdomar leker tillsammans och inte var för sig. Hur skall våra ungdomar bli goda män och kvinnor om de inte får se hur man skall uppföra sig i grupp, hur man älskar sitt lag utan att hata motståndaren.

Kristian Gidlund sa något väldigt fint i sitt sommarprogram: "Det är när godheten blundar som ondskan gör som mest skada."
Låt oss inte blunda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar