måndag 3 februari 2014

Nu siktar jag in mig på träning och vidare planering

Jag tänker från och med idag skriva min blogg som en bloggdagbok men involvera SkrivPuff ordet i de anteckningarna.

I mitt huvud börjar min cykling genom Sverige ta mer och mer form. Med förra veckans ryggskott (som ännu inte är helt läkt) kommer naturligtvis tankarna och en oro på vad händer om jag får krämpor mitt i äventyret. Men jag slår bort oron med den mentala övningen att det är väll en del av äventyret, precis som livet. Skall man gå och fundera på vad som eventuellt kan hända då kan man  sitta still hemma och hoppas på att inte huset rasar samman. Nej nu tar jag nya tag och ställer in mitt sikte på att fortsätta träningen och planeringen inför resan. Första utgåvan av färdplanen är klar och jag räknar med att starta 19 maj i Trelleborg, för att två månader senare sätta mig på Treriksrösets kummel runt den 17 juli. Sedan återstår en liten tur tillbaka ner de 10 milen till Karesuando. Totalt räknar jag med att hela turen kommer att omfatta ca 280 mil på två månader (63 dagar) det ger ett snitt på 4,5 mil om dagen inklusive mina vilodagar.  
Det är ju inte bara själva cyklingen som skall planeras. Även en del runt omkring här hemma skall man ju fundera igenom.
Resan är tänkt att följa sommaren som kommer och väcker landet. Jag kommer förhoppningsvis på efterkälke och hoppas på att sommaren redan för anlänt till Norrland när jag kommer dit. 
Vårt vackra land ligger där ute och väntar på att jag skall komma och bese det.  


3 kommentarer: