måndag 10 februari 2014

Nu glömmer vi att allt går i en cirkel och ser bara framåt

Det rullar på mot våren, sommaren och snart går vi runt i lätta kläder igen. Nu glömmer vi att allt går i en cirkel och ser bara framåt. Om en liten tid är det vår i sikte, talgoxarna har redan börjat att tuta salut för den. Dagarna blir allt längre och nätterna kortare. Köpte en månad till på gymmet idag med förhoppningen att det var den sista före sommaren och att jag kan börja träna ute i början på mars. Jag är alltid så positiv den här tiden på året. Allt känns så förväntansfullt och årets stort äventyr är planerat att bli något alldeles extra. Inte en spännande utlandsresa utan en avsyning av mitt eget hemland, vårt land. Att få följa sommaren som breder ut sig norröver ser jag fram emot med stor förväntan. Att försöka hålla jämna steg med den (sommaren) på cykel blir kanske övermäktigt men jag är övertygad om att det blir en fysisk och framför allt en mental prövning som jag ser fram emot att möta. Tiden just nu ser jag som en uppbyggnadsperiod där jag stärker mig kroppsligen inför de kommande strapatserna.

3 kommentarer: