torsdag 23 januari 2014

Händelse vid en busshållplats (SkrivPuff ordet idag ange)

- Kan du uppge något signalement på dem som slog honom? frågade den kvinnliga konstapeln.
-  Jag såg ju inget, har jag ju sagt, sa kvinnan som varit i sällskap med den nedslagna mannen.
- Hur kunde du inte sett något? Du stod ju alldeles bredvid när de hände. Hur uppstod skärmytslingen?
- Vet inte, de bara slogs
- Men någon kom väll fram för att bråka eller var det din kille som började bråka med dem?
- Det är inte min kille
- Vilken relation har ni då?
- Ingen
- Känner du inte honom
- Nej
- Men du låg ju över honom och sa hans namn när vi kom fram
- Ja
- Ja, och
- Jag har alltid önskat mig en man som heter Anders och jag hoppades att han hette så. Jag kunde ju inte vet att det var rätt. Jag bara önskade det. Jag ville ta hand om honom
- Kenneth, ropar den kvinnliga  konstapeln till sin kollega. Vill du vara snäll och föra upp den här kvinnans signalement för vidare förhör på stationen.
Hon lutade sig fram mot Kenneth och viskade
- Se till att det finns en psykolog tillgänglig när vi fortsätter med henne.
Sedan vände hon sig till en annan person på busshållplatsen.
- Har du något att ange som rör händelsen här?

3 kommentarer: