onsdag 24 september 2014

SkrivPuffordet planering

Att cykla genom Sverige krävde egentligen inte så mycket planering. Jag tog min cykel, några kartor redan hade utstakad färdväg, köpte några cykelväskor ett tält och tog tåg/buss till Trelleborg och började cykla. Efter knappt en och en halv månad var äventyret slut. Jag ångrar inte för en sekund att jag gjorde detta. Jag har nu prickat av en punkt på min backlist och nästa får bli att resa till Kuba för att bese det fantastiska landet samt att besöka Västindien. Det fordrar planering och den startar jag med nu.

Vill ni läsa min blogg från cyklingen mellan Smygehuk till Treriksröset så gå via denna länk På cykel genom Sverige   

4 kommentarer:

  1. Hur många kilometer om dan? Låter som väldigt kort tid.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här kommer liten sammanfattning
      Jag använde 42 nätter varav 25 i tält, 11 på vandrarhem, 2 på hotell och 4 i naturen. Total logikostnad 8206 = 195 per/natt. 31 dagar på cykel i 283 mil vilket ger 9,1 mil per cykeldag.
      Läs mer på min blogg så får du se vad jag var plus en del fina bildeer.

      Radera
  2. Där ser man. Jag tycker det låter som ett omfattande projekt att cykla genom Sverige.

    SvaraRadera
  3. Måste varit en underbar upplevelse!

    SvaraRadera