måndag 27 april 2020

Vecka 20/17

Livet är en landsflykt och vägen hem går inte tillbaka/Lundell

Det blev n golfvecka med våra vänner Paul och Bernice. Först hemma sedan vidare med husbilen Nalle till Strängnäs gk och Enköping gk. Fint varmt väder och äta ut på behörigt avstånd.


Strängnäs bjöd på fint väder och fin bana. Tyvärr vara mitt spel inget vidare här men sällskapet, vädret och  banan gjorde dagen till en toppendag ändå








Den härliga katten Ozzy gick fritt omkring, in och ut i våra bilar. Kom och pratade lite, tog en klunk öl och gick vidare.

Enköping bjöd också på fint väder men tyvärr var greenerna inte i lika fint skick som hemma och på Strängnäs gk. Spelet från min sida var dock betydligt bättre. Kvällen vart sommarlikt varm och solig.
Hemma igen. Lördagen städades det i området vårt. Vi blev klara redan kl 12:00 då det inte var någon sand att sopa upp. Sedan blev det V75 på tv 12 och 4. 7 rätt fixade jag till mitt lag Öppet Spår igen. Andra lördagen i rad. Alltid roligt med en 7:a
18/2 4456 kr i vinst för laget
25/4 7054 kr i vinst för laget

Våren är nu på stark inmarsch med blommor i träd och på marken.

Fina vita sippa
Du vackra fina vita sippa
står och hälsar oss i solig backe
säger till oss nu vintern ni får slippa
och solen värmer min nacke

Nu känns det att allt blir bra igen
bättre igen för oss alla
det har jag säkert på känn
nu när vi lämnar tiden den gråkalla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar