måndag 13 april 2020

Vecka 20/15

Glad påskhälsningarna strömmade in från alla håll, från alla isolerade personer. Ensamma som par och familjer. Vilken underlig tid vi lever i. Känns helt overkligt.


Vi rör oss varje dag. I måndags for vi till Angarssjöängen och promenerade runt den 6,7 km långa stigen. En vacker dag på en vacker plats. Fika och macka satt fint där vi satt på en höjd nära något som kallas Klosterbacken. Vi såg en mängd fåglar, blåsippor i mängder. Det var en lisa för själen.





Vi börjar förbereda husbilen för någon utflykt efter påsk.
Jag spelade golf en någorlunda varm dag som det blev i onsdags.
Vi städar hela huset noggrant.
Vi äter och dricker gott. Spelar gitarr och ser på trav.
Började med att olja in altan.
Snart kommer värmen hoppas vi på

Nu hörs han i toppen av något träd eller på taknocken på något hus. Sommarens mästersångare. 

Koltrasten
Det är något speciellt som den väcker i mig
den svarta fågeln med den ljuva sången
så långt från elände, ångest och krig
jag minns ett torp den första gången

Där hörde jag dig och blev tagen
du gör vår till sommar med sången din
de är du och jag i blomsterhagen
du drillar så det krusar mitt skinn

1 kommentar:

  1. Härligt med veckobloggen, då inser man att man gör mer än man tror.

    SvaraRadera