söndag 15 mars 2020

Vecka 20/11


Det händer så mycket att jag till och med glömmer vad jag gjort under en vecka. Förra veckan hade jag tre träffar. Jag glömde nämna den vi hade hos Paul och Bernice på fredagskvällen för att tala oss samman inför stundande Bulgarienresa. hur det nu blir med den. Den 18 april är det tänkt att vi skall iväg.
Coronaviruset sprider oro. Jag klädde mig därefter när jag handlade i veckan. Var vid Coop när dörrarna öppnade kl 7:00 och snabbt sprang jag runt i min  som jag tror säkra utstyrsel och handlade.

Nu handlar allt om Covid-19 eller Corona som vi slarvigt uttrycker det. Vad skall vi då göra för att värja oss? Från nyhetsflödet är väl inget att göra men att värja sig från skälva viruset. Skall vi låsa in oss i våra hem eller leva som vanligt? Vi lever på som vanligt i vår bubbla.
God mat gynnar vi oss. Jag lagade en fantastisk god fläskytterfilé med kantarellsås som jag gjorde på grädde lite soja och rosépeppar. En femma
En annan rätt jag kokade ihop var kycklingklubba med potatis- och rödbetsstomp. Kycklingen kryddades med paprikapulver, koriander, krossade fänkålsfrön, riven vitlök.Mums mums.

Birgitta bjöd på köttfärsbiffar med rostade rotfrukter. Krämig röra med rysk yoghurt, gurka, fetaost och vitlök. Mums fille babba

Så ungefär fördriver vi tiden på kvällarna och på dagarna blir det långa promenader och gym. fin kombination tycker vi.

Vi var i Täby och Arninge i torsdags då jag bland annat handlade nya vandrarkängor. Provade dem i lördags då vi tog en promenad ut till Röllingby backar där vi satt oss i lä och njöt av medhavd fika och mackor.













Vi var inbokade idag söndag att resa till Cirkus i Stockholm där Birgittas julklapp  till mig skulle införlivas med middag och sedan se Fredrik Lindström  berätta om Mänskligheten. Föreställningen har tyvärr stälts in tills vidare. Så det blev en långpromenad istället i det vårliga blåsvädret.


Nu är landet stängt och vi väntar på att spridningen av viruset avtar så att vi kan börja leva som vanligt igen 

1 kommentar: