måndag 2 mars 2020

Vecka 20/09

Sportlovsvecka!
Jag sportar på ett eller annat sätt varje dag så något lov från sporten tar jag inte. Förra veckan sportade jag med att krypa och lägga golv. Det gav en del muskelvärk som nu har gått över.

Denna veckan började i moll då den blott 70 årige Jahn Teigen och Olof Thunberg meddelades oss att de lämnat oss. Alltid trist att höra att kära populära personer dött. Olof kommer dock alltid att vara Bamse för mig. Sveriges snällaste röst

Talet coronavirusets spridning tar lite väl stora proportioner tycker jag. Klart att det kan sätta käppar i julen på samhällsmaskineriet men nu blåses det upp som om det är pesten som kommer. Alla kommer att dö. Så är det ju inte. Vi som har turen att vara normalfriska blir sjuka och sedan går det över som vilken influensa som helst.
  
Nåväl, veckan bjöd på en träff på Blå Dörren med kusinerna Åke och Åke. Trevligt att gå i barndom och tala om gamla minnen men också få lite vad dessa gossar fördriver tiden med nu.

Hemmavid lagade vi sushi och jag tog fram några rödingar i frysen som jag stekte i ugnen och till hade jag tomatbuljong och ärtpuré och potatis så klart. Allt blev mycket gott

Golvet i uterummet är nu klart och det är dags att flytta in blommor och möbler där igen.
     








För länge sedan
Jag körde traktor, red på en häst
den tiden var fylld med hopp
somrarna var fina och bäst
pappa hade en snurra i sin askkopp

Det har hänt en del sedan dess
vi är nu mitt i Antropocen
vi följer teknikens gps
vi gömmer oss i vägallén

Följer den breda vägen
men var är målet
jag följer med lätt förlägen
förlamad av skrålet

Vi ska visst någon stans
alla springer med
som vi var en svans
som vi svurit en ed

Ah jag drömmer om en tid som flytt
känner doft av nyslaget hö
den tiden är förbytt
nu kom det viss ändå lite snö

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar